Kérjük itt adja meg a belépéshez szükséges adatokat. A regisztrációhoz vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal.
Kérjük itt adja meg a belépéshez szükséges adatokat. A regisztrációhoz vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal.
Kérjük, itt adja meg a belépéshez szükséges adatokat. A regisztrációhoz vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal.
A smart city jövőképének koncepciója tehát még kidolgozásra vár, aminek fontos kérdése a megújuló energiaforrásoknak a rendszerbe történő integrálása - mondta el Barta Zsombor, a Sentient cégcsoport fenntarthatósági üzletág igazgatója, a HuGBC elnöke.1
Az elektromos mobilitás egyik legfontosabb célja a dekarbonizáció, aminek értelmében 2030-ra várhatóan 140 millió elektromos autó fog a világ útjain közlekedni - mondta el Vígh Zoltán, a Jedlik Ányos Klaszter közkapcsolati igazgatója a Portfolio által szervezett Smart City 2017 konferencián. Számos kérdést kell azonban még tisztázni ahhoz, hogy egy biztonságos, elérhető, fenntartható városi közlekedés létrejöhessen, a legújabb információs technológiákkal. A járművek, infrastruktúra és szolgáltatások egymásra épülő rendszere mind része az elektromobilitási piacnak.
A szabályozásban is sok még a megválaszolatlan kérdés, jogi szempontból például az elektromos gépjárművek töltése nem minősül az érvényes energetikai szabályozás szerint villamosenergia-kereskedelmi tevékenységnek. A jövő kérdéseihez azonban olyan alapvető döntéseket kell meghozni, hogy milyen szabályok és szankciók vonatkozzanak például az elektromos töltőkre, üzemanyagnak számít-e a töltési energia vagy mi legyen a töltőpontokon elérhető áram árazása.
A rendszerek a mostani kiépítési fázisban még veszteségesek, ezért állami és EU-s támogatások is igényelhetők hozzá, amilyen például a töltőépítési program 1,25 milliárd forintos keretösszege, amivel 500 elektromos töltőpontot terveznek létrehozni. Ezzel párhuzamosan a gépjárműfinanszírozási konstrukció is említhető, ami 21 százalékos - de legfeljebb 1,5 millió forintos - támogatást jelent a 15 millió forint alatti elektromos autók vásárlására.
A smart city jövőképének koncepciója tehát még kidolgozásra vár, aminek fontos kérdése a megújuló energiaforrásoknak a rendszerbe történő integrálása - mondta el Barta Zsombor, a Sentient cégcsoport fenntarthatósági üzletág igazgatója. A szakember a budapesti új építésű lakásokra is kitért, ahol a nemzetközi minősítések fontosságára hívta fel a figyelmet. Az épületállomány megújítására egyre több országban ösztönzik adókedvezményekkel és egyszerűsített engedélyezési eljárásokkal a lakosságot, a középületeknél pedig a tulajdonosoknak kellene ezt kezdeményezniük, de Magyarországon erre még nem nagyon van példa.
A smart energetika területén nyitottnak kell lenni az egyelőre még hasznot nem termelő ötletekre is, vannak ugyanis olyan a lakosságot érintő projektek, amelyek akár 5-7 éven belül is megtérülhetnek - hangsúlyozta Kappéter Anna, a General Electric Smart Cities Senior Commercial Finance Managere.
A cikk tovább folytatódik ITT.
Forrás: http://portfolio.hu