Kérjük itt adja meg a belépéshez szükséges adatokat. A regisztrációhoz vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal.
Kérjük itt adja meg a belépéshez szükséges adatokat. A regisztrációhoz vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal.
Kérjük, itt adja meg a belépéshez szükséges adatokat. A regisztrációhoz vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal.
Megjelent az első nagyszabású tanulmány a Better Places for People kampány keretében, amely a kereskedelmi létesítményeket vizsgálja.1
A tanulmány megállapításai természetesen nem meglepők: ezek értelmében a fenntarthatóság szempontjainak megfelelő és egészségesebb üzletekkel anyagilag is jobban járnak a kereskedők, hiszen azok "fokozzák a vásárlói élményt" - és így a profitot is.
Az anyagban olvashatunk arról, hogy bár az ingatlanfejlesztők körében növekvő érdeklődés tapasztalható a felhasználói jóllét és egészség kérdéskörével kapcsolatban, ők azonban egyelőre nincsenek birtokában az ezzel kapcsolatos háttérinformációnak. Így nem állnak rendelkezésükre olyan adatok, amelyek segítségével megérthetik, hogy a kereskedelmi létesítmények kialakítása hogyan befolyásolja az alkalmazottak és a vásárolók közérzetét és a vásárlói élményt, és így a profitot is!
Ez annak ellenére így van, hogy egyre több tényszerű bizonyítékunk van arra: az egészségesebb, fenntarthatóbb kialakítású kereskedelmi egységek, üzletek - vagyis azok, amelyek például elegendő természetes fényt kapnak, megfelelő a természetes szellőzésük vagy éppen növények vannak bennük - sokkal jobban vonzzák a vevőket és így több hasznot is hoznak.
A tanulmány úttörőnek számít abból a szempontból, hogy a kereskedelmi létesítmények tulajdonosainak, üzemeltetőinek egy olyan metódust mutat be, amelynek segítségével számszerűen mérni tudják a fizikai környezetnek a vásárlókra és így a bevételre gyakorolt hatását - egy olyan tudásanyagot átadva, amelynek alapjai már valószínűleg az érdekeltek birtokában vannak.
A dokumentum olyan kutatásokra épül, amelyek a fenntartható épületeknek az egészségre és jó közérzetre gyakorolt hatását vizsgálták. Ilyen például a United Technolgiesnak a Harvard University T.H. Chan School of Public Health's Center for Health, a Global Environment, SUNY Upstate Medical University és a Syracuse University bevonásával készített, The Impact of Green Buildings on Cognitive Function (Fenntartható épületek hatása a kognitív funkciókra) címmel megjelent beszámolója, amely itt érhető el.
A Better Places for People kampány keretében megjelent beszámoló teljes anyaga itt, kivonata itt érhető el!
Choosing a best online pharmacy will ensure your health and safety
Forrás: http://worldgbc.org