Established Member of the

HuGBC

Őrmezői intermodális központ - tervpályázat

2013. május 25., Sajtómegjelenés 4018

A fenntartható város megvalósításának egyik alapvető feltétele a minőségi közösségi közlekedés biztosítása.
8

A Mérték Stúdió megosztott első díjat enyert tervében a budapesti tömegközlekedés egyik fontos csomópontjának urbanisztikai és fenntartható építészeti kérdéseire kapunk választ.

 

Részlet a tervezők által készített leírásból:

 

Urbanisztika:

A város léptékű vizsgálatok és tervezés megkezdésekor a következő hívószavakat, elveket határoztuk meg:

  •      A minőségi közösségi közlekedés mindenkié!
  •      Optimumot kereső beépítés és közlekedési rendszer.
  •      Bővíthetőség, ütemezhetőség biztosítása.
  •      Közlekedési elvárások maximális teljesítése.
  •      Diverz városrész létrehozatala.
  •      Városi elemek használata.
  •      Terepviszonyok kihasználása.
  •      Fenntarthatóság.
  •      Zajvédelem.
  •      Környezeti hatások figyelembe vétele.

A terület a Budapesti intermodális közlekedési pontok közül a legjobb lehetőségekkel rendelkezik. A páratlan közlekedési és infrastrukturális ellátottsága mellett, a csaknem 700.000 m2 fejlesztési területben rejlik a városrész fő potenciálja.

Vizsgálataink során a 2 térfélrészt - Őrmező és Kelenföldi oldalt – szervesen együtt kezeltük, azonban tudomásul vettük, hogy a Kelenföldi pályaudvar sínjei a területet elválasztják, ezért elkerülhetetlennek ítéltük meg a vasút felé zárt térfal képzését. Ennek a hatásnak elkerülése érdekében távlati fejlesztésként opcionálisan javasoljuk az aluljárók mellett, térszín feletti híd átvezetését a sínek felett, mely minőségi módon kötheti össze a 2 városrészt. A híd egyben biztosíthatja, hogy a tervezett közterületek, parkok tényleges zöld láncot alkossanak. Az így létrejövő köztérsor a következő elemekből állhat: Etele téri közpark, gyalogos, szolgáltatásokkal teli híd, új eszközváltó csomópont közparkja és a pénzügyi központ köztere.

A gépjármű forgalomnál figyelembe vettük, hogy elképzelhető, hogy a Budaörsi úton tervezett új csomópont csak az eszközváltó csomópont után készül el. A közlekedési rendszerünket ezek alapján mindkét ütemre alkalmas módon alakítottuk ki. A gyalogos és kerékpáros közlekedést a meglévő és tervezett útvonalakkal összhangban terveztük meg. Biztosítottuk a Budaörsi út felé, a Boldizsár utca felé és a „B” és „C” telek felé történő gyalogos közlekedést. A kerékpáros útvonalak esetén a meglévő útvonalak összeköttetését javasoljuk, illetve bekötöttük az új B+R parkolót az eszközváltó csomóponthoz.

A teljes anyag megtekinthető az epiteszforum.hu oldalain a lenti linken.

Forrás: http://epiteszforum.hu/a-mertek-studio-megosztott-elso-dijas-terve-az-ormezoi-intermodalis-csomopontra

<< Vissza a főoldalra