Established Member of the

HuGBC

A nagy érdeklődésre való tekintettel ősszel is folytatódik a HuGBC WELL Munkacsoportja által szervezett ingyenes webinárium-sorozat, a WELL Kanapé. A tavaszi eseménysorozaton nem tudtunk minden olyan témakört végigjárni, amelyre a WELL Building Standard figyel és kitér. Minden érdeklődőt várunk, akit érint a munkahelyi egészség kérdése, központban a munkavállalókkal, vagyis az EMBER-rel.

Milyen legyen az iroda, ahová visszatérünk? 

Sokan teszik fel ezt a kérdést az utóbbi időben. A világjárvány elleni védekezés első lépéseit már mindenki bevezette, minimum kihelyezett kézfertőtlenítők, távolságjelölő padlómatricák, plexi táblák és hőmérsékletmérő állomások formájában. A második lépés legalább ilyen fontos, amikor arról döntünk, hogy ki, mikor és hová tér vissza és mit várunk attól a helytől, mely már nem egy átlagos munkanapnak, hanem az együttműködés kiemelt pillanatainak ad teret.

A kereskedelmi típusú ingatlanok (beleértve az irodaházakat) a világ egyik legnagyobb tárgyi eszköz csoportját alkotják, melyek éveken keresztül szolgálják közvetve vagy közvetlenül a vállalkozás tevékenységét. A ma meghozott döntések hosszú időre keretet adnak a munkakörülményeinknek, tehát érdemes egy pillanatra megállni és átgondolni, hogy milyen új igények merültek fel az irodaterekkel, munkahelyekkel kapcsolatban, ami egyben az emberek élettere is.

"Az iroda nem iroda többé. Ha foghatnám az iroda fogalmát és eldobhatnám, megtenném. A lehetőségek ökoszisztémáját kell megalkotnunk. Mert lehet, hogy 2-3 napot otthonról dolgozom vagy egy közösségi irodában vagy egy társirodában. És akkor a központi iroda egy innovációs központtá vagy közösségteremtő központtá válik és azt kifejezetten ennek szellemében tervezik meg és így eléggé vonzóvá válik ahhoz, hogy bemenjek." 
(Kay Sargent, Sr. Principal, Director of WorkPlace, ASID, IIDA, WELL AP, LEED AP, HOK nemzetközi design, építészeti, mérnöki és tervezővállalat)

Minőségi adaptáció

Fő kérdés az adaptáció formája. A cégek igényeik szerint választhatják akár a teljes home office munkavégzést és a teljes visszatérést, ha ezek tárgyi és biztonsági feltételei adottak. A legtöbb vállalat számára viszont valószínűleg a két véglet közötti köztes megoldás lesz megvalósítható, tehát a munkavállalók részben otthon vagy kisebb hubokban dolgoznak, a központi iroda pedig innovációs és kollaborációs központtá alakul. 

Ennek a funkcióváltásnak egyenes következménye, hogy az irodának a mennyiségi megoldások helyett minőségi megoldásokat kell kínálnia. Fel kell tennünk a kérdést, hogy miért érdemes bemenni az irodába? Milyen többletet ad az iroda az otthoni egyéni munkavégzéshez vagy az online kooperációkhoz képest?

WELL

A WELL Building Standard minősítési rendszer palettáján számos olyan igazolt és kipróbált megoldást találunk, ami biztosítja az iroda innovációs központtá fejlődését. Olyan munkahelyeket alakíthatunk ki, ahová az emberek szívesen járnak be és az irodában töltött időben produktívan tudnak együttműködni. A minőségre pedig az IWBI által történt ellenőrzés a garancia.

 

Kiemelt témáink voltak ősszel:

  • Hogyan tehetem láthatóvá és hihetővé azokat az erőfeszítéseket, amiket a higiénia és a munkavállalók biztonsága érdekében tettem?
  • Milyen iroda szolgálja ki a megváltozott igényeket?
  • Milyen megoldásokkal támogathatom a munkavállalók egészségét és a produktív munkát, például a jobb akusztika, növények vagy a bioritmust támogató cirkadián világítás segítségével?
  • Hogyan válik az iroda mindennapi munkahely helyett igazi innovációs térré?

A tavaszi webinárium előadásai itt találhatóak

1. alkalom - október 13.
A WELL Building Standard™ legújabb fejlesztései

Milyen kihívásokkal szembesültünk eddig, és milyen következő lépéseket kell megtennünk ahhoz, hogy a munkahelyek, az épületek egészségesek és biztonságosak legyenek minél hamarabb? Erre az áttekintő választ webinárium-sorozatunk első alkalmán szakértőnk.

2. alkalom - október 20.
A WELL Building Standard™ Európában

Hogyan áll Európa a WELL minősítések terén, mely országok kiemelkedőek, és mi a helyzet Magyarországon? Nézzünk szét Európában: mely országok a WELL minősítés úttörői és melyek a legérdekesebb projektek?

 

3. alkalom - november 3.
Cirkadián világítás

Koncentrációs nehézségek, ingerlékenység, alvászavar, felborult hormonháztartás vagy jetlag érzés nehezíti meg a napjaidat? Számos tünet, ami a belső biológiai ritmusunk felborulásának következménye lehet. Biológiai óránk elhangolódását a nem megfelelő beltéri megvilágítás is okozhatja. Szemünk a látáson kívül a cirkadián ritmusunk pontos működéséért is felelős. Webinariumunkból megtudhatod miért és hogyan.

4. alkalom - november 10.
Levegőminőség az irodaterekben

Napi 13-15 000 liter levegőt lélegzünk be, amely nem mindegy, milyen tisztaságú az épületeinkben sem, hiszen időnk 90%-át beltérben töltjük. A webinárium alkalmat ad arra, hogy a WELL Standard™ követelményeinek kapcsán áttekintsük a lehetőségeket meghívott szakértőinkkel.

 

 

5. alkalom - november 17. 
Biofília az irodák világában

Biztosan mindenkinek van elképzelése és remélhetőleg némi tapasztalata is, hogy mit jelent számára a növények jelenléte a munkahelyén. Vélhetően azt már kevesebben tudják, hogy a növényeknek milyen fizikai, biológia és pszichikai hatása van ránk. És biztosan még kevesebb azok száma, akik hatékony növénytelepítési megoldásokat tudnak javasolni akár irodaterületeken, akár urbánus viszonylatban. A beteg épület szindróma kifejezést pedig alig ismerjük és használjuk. Ha mindezekről többet szeretnétek megtudni, akkor tartsatok velünk.

6. alkalom - november 24.
Akusztika

Épületeinkben, az irodákban nem csupán az utcáról, külvilágból érkező zajoknak vagyunk kitéve, hanem a belső, gépészeti rendszerekből származó zavaró alapzajok, másrészt a többi kolléga esetleg zavaró beszélgetései is nehezíthetik a koncentrált munkát. A jó hír az, hogy ezek a zajforrások átgondolt tervezéssel, belsőépítészeti kialakítással akár teljesen kiküszöbölhetők. Tartsanak velünk az akusztikai terület mélyebb megismerésében!

 

 

 

<< Vissza a főoldalra